Dom i ogród

Kiedy warto skorzystać z self storage i komu się to opłaca?

Idea self storage dotarła do Europy ze Stanów Zjednoczonych i cieszy się tutaj, także w Polsce, coraz większą popularnością. Magazyny do wynajęcia to dogodne rozwiązanie dla każdego, kto z różnych przyczyn potrzebuje dodatkowych metrów kwadratowych powierzchni do przechowywania rzeczy. Co ciekawe, z boksów korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi – jedni i drudzy mają w tym swój interes. Dowiedz się, kiedy warto skorzystać z rozwiązania self storage i komu najbardziej się to opłaca!

W jakich sytuacjach boksy do wynajęcia przydadzą się osobom prywatnym?

1. Nadmiar rzeczy w domu lub mieszkaniu

W ciągu życia gromadzimy taką ilość przedmiotów, że z czasem trudno nad tym wszystkim zapanować. Rzeczy przestają mieścić się w szafie, w szufladach, pod łóżkiem, a z czasem nawet w dostępnych pomieszczeniach. warto wtedy pomyśleć o wynajmie dodatkowej przestrzeni, w której będzie można trzymać zbywające chwilowo meble, wszelkie sezonowe sprzęty czy ubrania, a także pamiątki, kolekcje hobbystyczne czy rzeczy, które jeszcze się przydadzą, np. przy okazji narodzin kolejnego dziecka. Prywatny, ogrzewany, strzeżony magazyn do wynajęcia sprawdzi się pod tym względem o niebo lepiej niż zawilgocona piwnica czy garaż!

2. Przeprowadzka do innego miejsca

Życie pisze różne scenariusze – nie zawsze udaje nam się przeprowadzić w ciągu jednego dnia i od razu przenieść do nowego lokum wszystko, na czym nam zależy. Zmieniając mieszkanie, czasem trzeba przechować gdzieś swoje rzeczy – meble, ubrania, dokumenty, sprzęt RTV i AGD. Odstęp pomiędzy jedną a drugą umową, komplikacje rozwodowe, opóźnienia w wykończeniu nowego mieszkania – to tylko niektóre z sytuacji, w których najrozsądniejszym wyjściem będzie właśnie self storage. To samo można powiedzieć o studentach, którzy w wakacje sprowadzają się do rodzinnego miasta, a mieszkanie przy uczelni wynajmują jedynie w ciągu roku akademickiego. Wówczas zamiast płacić czynsz, aby rzeczy miały gdzie mieszkać, lepiej wynająć na krótki okres boks magazynowy.

3. Remont

Nie trzeba nawet wyprowadzać się gdzieś indziej, żeby nie mieć gdzie przechować swoich rzeczy; wystarczy, że musimy zmierzyć się z gruntownym remontem domu lub mieszkania. Aby przyspieszyć prace i upewnić się, że naszym przedmiotom nie stanie się krzywda, dobrze będzie wywieźć co cenniejsze przedmioty i meble do boksu. Pozwoli to zaoszczędzić wiele czasu i nerwów…

4. Dłuższa podróż, wyjazd służbowy lub tymczasowa zmiana miejsca pracy

Przeprowadzka na stałe to jedna para kaloszy; pokrewna sytuacja ma miejsce wtedy, gdy przenosimy się gdzieś indziej tylko na jakiś czas, na przykład kilka-kilkanaście miesięcy, w ramach prywatnej podróży lub biznesowego wyjazdu. Aby nie zagracać przez dłuższy okres mieszkania kogoś z rodziny lub przyjaciół, warto skorzystać z alternatywnego rozwiązania i postawić na self storage. Istnieją miejsca, które oferują elastyczny wynajem boksów magazynowych – jeśli chodzi o Katowice, najlepszym przykładem jest Róża Rent (https://rozarent.pl/), czyli firma, która udostępniła pierwsze magazyny do wynajęcia na Śląsku. Możesz podpisać z nimi umowę na okres krótko – lub długoterminowy, określony lub nieokreślony, z zaledwie dwutygodniowym okresem wypowiedzenia. Co ważne, w Roża Rent dostępnych jest kilka rozmiarów boksów – możesz wybrać najkorzystniejszą z opcji w zależności od tego, czy potrzebujesz przechować gdzieś zawartość całego mieszkania, czy tylko kilka pudeł albo motor. Jeśli wynajmiesz na czas wyjazdu magazyn, nie będziesz musiał płacić za dwa noclegi, a Twoje rzeczy będą bezpieczne pod szczególną ochroną!

W jakich sytuacjach boksy do wynajęcia przydadzą się klientom biznesowym?

1. Brak wystarczającej powierzchni magazynowej

Jeśli firma nie posiada własnego magazynu albo ten obecnie używany okazuje się zbyt mały, dodatkowa przestrzeń staje się czymś na wagę złota. Boksy do wynajęcia to świetne miejsce do przechowywania zapasów sprzedawanych towarów, na przykład na paletach. Takie rozwiązanie sprawdzi się doskonale w przypadku właścicieli sklepów internetowych. Warto wtedy zwrócić uwagę na lokalizację magazynów, warunki dojazdowe i parkingowe oraz rodzaj oferowanej ochrony. Zresztą – boksy zdadzą egzamin zawsze, gdy w firmie, biurze czy gabinecie przestanie wystarczać miejsca, lub gdy owym “biurem” jest po prostu prywatne mieszkanie, jak to często bywa w przypadku freelancerów. Oprócz towarów na sprzedaż w magazynach można przechowywać chociażby materiały promocyjne – ulotki, banery czy próbki produktów.

2. Duże potrzeby archiwizacyjne

W firmach, w których dokumentacja mnoży się jak grzyby po deszczu, konieczna jest duża przestrzeń do gromadzenia wszystkich ważnych papierów. Zamiast wynajmować nie wiadomo jak wielkie biuro i tonąć w rozrastającym się archiwum, starsze czy rzadziej używane dokumenty można z powodzeniem wywieźć do magazynu. Boksy do wynajęcia pomieszczą kilka półek czy regałów, na których zmieści się cała masa faktur czy dokumentów z danymi osobowymi. Papierom nic się nie stanie, bo w środku nie będzie ani trochę wilgotno; z kolei w biurze od razu zrobi się więcej miejsca. Doceni to każdy księgowy, prawnik i każdy, kto na co dzień tonie w dokumentach!

3. Przeprowadzka lub remont

Podobnie jak w przypadku osób prywatnych, także całym firmom zdarzają się remonty i przeprowadzki, podczas których meble czy wyposażenie biurowe nie mają się gdzie podziać. Self storage pozwala wynająć potrzebną przestrzeń nawet na krótki okres; z kolei gdy firma chce przechować gdzieś stare meble czy rzeczy, na wypadek gdyby jeszcze się przydały, może podpisać umowę na dłużej i potraktować boks jako podręczny magazyn.

Redakcja InfoMax

InfoMax to ludzie z pasją. Naszym codziennym zadaniem jest dostarczanie wiadomości i ciekawostek na różne tematy. W InfoMax uzyskasz informacje na interesujące Cię tematy, niezależnie od tego, czy szukasz informacji o dziecku, pracy, modzie czy zdrowiu.

Powiązane posty

  1. self storage to mega wygodna opcja i super ułatwienie, zarówno dla firm jak i osób prywatnych. sama korzystam prywatnie zamiast komórki lokatorskiej bo niestety nie załapałam się już na nią kupując nowe mieszkanie. znajomi po moim poleceniu wynajęli na czas nieplanowanego remontu gdy ich sąsias z góry zalał- bardzo fajne rozwiązanie bo umowę podpisali na 3 tygodnie typowo na ile potrzebowali. a sam ten pomysł zaczęrpnełam od brata, którego firma wynajęła takie pomieszczenie w Less Mess Storage jako miejsce na archiwum. super sprawa, bo dostęp mamy nieograniczony, ceny przystępne, a warunki do przechowywania idealne czy to dla elektroniki, ubrań, czy nawet dokumentów. z czystym sumieniem jak ktoś się zastanawia to polecam zapoznać się z ofertą Less Mess

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *