Hobby

Konwersja roweru na elektryczny: czyli niedrogi e-bike własnej roboty!

Rowery elektryczne zyskują wielką popularność w naszym kraju. Ich zalety są niepodważalne – zwiększają komfort jazdy, pozwalają na zdecydowanie większe zasięgi oraz pokonywanie trudnych dotąd tras, obfitujących we wzniosy. Własny rower elektryczny to nie zawsze e-bike z salonu rowerowego. Zestaw elektryczny do roweru pozwala niedrogo przerobić swój jednoślad w napędzany silnikiem. Opowiedział nam o tym specjalista z zibibike.pl.

Jak przerobić rower na elektryczny?

To zaskakująco proste. Jeśli mamy zdatny do użytku, tradycyjny jednoślad, musimy wybrać zestaw elektryczny do roweru. W ZibiBike.pl są to dwa komplety o różnym przeznaczeniu. Rowery ze wspomaganiem elektrycznym do miasta mają napęd na przód, podczas gdy te bardziej terenowe, posiadają silnik elektryczny do roweru montowany w tylim kole. Gdy już wybierzemy jeden z wariantów, czeka nas przerobienie roweru na elektryczny. Ale bez obaw, zrobicie to w domowych / garażowych warunkach bez najmniejszego kłopotu.

Fot. Konwersja roweru od www.zibibike.pl (rower górski)

Cała operacja polega na zamontowaniu głównych elementów zestawu: silnika elektrycznego oraz baterii, a następnie połączeniu ich przewodami. Konwersja roweru na elektryczny jest bodaj najbardziej absorbująca na pierwszym etapie, czyli przy montażu silnika. Trzeba go umieścić w piaście koła. Aby ułatwić sobie ten etap, możecie kupić gotowe koło z zaplecionym silnikiem na zibibike.pl i wymienić samo koło, bez dodatkowych prac montażowych.

Kolejny krok to montaż baterii. Konwersja roweru na elektryczny wymaga oczywiście źródła zasilania – to ono decyduje o zasięgu napędu. Małe baterie w formie bidonu montowane są na ramie koła wraz z kontrolerem. Są trudne do odróżnienia od typowej butelki rowerowej nawet dla wprawnego oka. Większe baterie, pozwalające na pokonanie nawet ponad 100 km, montowane są na stelażu bagażnikowym. Każdy zestaw elektryczny do roweru z zibibike.pl ma dołączony manual, który ułatwia montaż, a także darmową aplikację na systemy Android i iOS, które pozwalają monitorować parametry jazdy wspomaganej z pozycji telefonu.

Montaż kończy się na poprowadzeniu przewodów i połączeniu baterii z silnikiem. Rower ze wspomaganiem elektrycznym, który ma napęd na przód, wymaga jednego przewodu, zestawy z napędem tylnym, dwóch.

Fot. Konwersja roweru miejskiego na elektryczny

 

Ile kosztuje konwersja roweru na elektryczny?

W odróżnieniu od fabrycznego e-bike’a, nie musimy kupować całego roweru, a jedynie składowe do jego złożenia. To znacząco obniża koszt całej operacji (zakładamy, że macie już rower i nie planujecie inwestować w nowy). Zestaw elektryczny do roweru zaczyna się od około 2 000 zł. To komplet do samodzielnego montażu, opcjonalnie, za ok. 70-80 zł możemy dokupić dodatkowy element w postaci koła z silnikiem. W porównaniu do średniej klasy rowerów elektrycznych, samoróbka wypada zdecydowanie lepiej.

Czy warto przerobić rower na elektryczny?

Dodatkowe elementy, jak silnik elektryczny do roweru czy bateria, sprawiają, że jest on masywniejszy, sama jazda jest również nieco inna, niż na tradycyjnym rowerze (trzeba wyczuć zmienione środki ciężkości). Poza tym przeróbka roweru na elektryczny to same zalety – zwiększacie zasięg swoich tras, przejazdy wymagają mniej energii, dają zdecydowanie więcej przyjemności z jazdy i znacząco zwiększają się możliwości wycieczek rowerowych, także dla tych, którzy dotąd nie dysponowali zdrowiem i tężyzną fizyczną do takich atrakcji. Zdecydowanie warto!

Redakcja InfoMax

InfoMax to ludzie z pasją. Naszym codziennym zadaniem jest dostarczanie wiadomości i ciekawostek na różne tematy. W InfoMax uzyskasz informacje na interesujące Cię tematy, niezależnie od tego, czy szukasz informacji o dziecku, pracy, modzie czy zdrowiu.

Powiązane posty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *